Головна » Файли » Мої файли |
2018-02-28, 11:06 PM | |
Тема: Повторення вивченого матеріалу за темою «Слова, що означають назви предметів»(іменники). Мета: Повторити, закріпити і узагальнити знання учнів про слова – іменники; формувати навички правильної вимови, написання окремих іменників, привчати дітей писати грамотно, каліграфічно. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, кмітливість, вміння порівнювати, аналізувати; збагачувати словниковий запас учнів; вміння правильно будувати речення. Виховувати інтерес до знань, зміцнювати бажання знати і вивчати, шанувати і поважати рідну мову. Матеріал: Мовні ігри, записи на дошці, підручник, ребуси, картки з іменами, сніжинки. Хід уроку 1. Організація класу до уроку. а) Вітання б) Дзвоник всім нам дав наказ – До роботи швидше в клас. Біля парти станем чемно – Хай мине час не даремно. Будемо уважні й старанні всі – Сядемо рівненько на місця свої. 2. Повідомлення теми і завдань уроку: - На сьогоднішньому уроці ми пригадаємо все, що вчили про іменник, виконаємо завдання з підручника, пограємо в мовні ігри, розгадаємо ребуси і, звичайно, будемо багато писати. А щоб ви гарно навчилися писати, кожен урок мови ми починаємо з хвилинки каліграфії. 3. Хвилинка каліграфії. Шш Шв евч енк ко Шевченко - Чому слово Шевченко написане великої букви? - А хто такий Шевченко? - Які вірші ви його знаєте? а) – Відкрийте підручники на с. 114. Там є вправа 249. - Читаю завдання до вправи. - Учень читає речення. - Хто автор цього вірша? - Визначаємо головні слова в реченні. - Діти записують речення в зошити, підкреслюють головні слова. Із-за лісу, з-за туману місяць випливає. б) Запис речення під диктовку: Вийшли в поле косарі. Це рядок з української народної пісні. - Прочитайте ще раз самостійно і підкресліть головні слова. - На яке питання відповідає слово косарі? - Це назва істот чи не істот? в) Робота над текстом вправи 248. Діти відшукують у кожному рядку зайве слово і називають всі назви предметів одним словом. Один рядок записують на дошці і в зошитах: Пальто, шапка, сорочка – це одяг. - На які питання відповідають ці слова? 4. Фікультхвилинка: Ви втомились? Саме час дружно відпочити. І знайому фізхвилинку В гості запросити. Руки вгору потягніть І до сонця підстрибніть. Всі присядьте, встаньте враз, Знов чека праця нас. 5. Словникова робота за вправою 250 (усно). Пояснення значень слів сонечко (комаха) і сонечко (світило). Ввести ці слова в речення. Діти відгадують загадки: - Який ключ літає? - Якою косою не можна косити? 6. Робота в групах: - Написати назви міст, які ви знаєте (за 2 хв). (Через 2 хвилини представники груп зачитують слова. Визначаємо переможців.) 7. Самостійна робота: I варіант виписує слова, що відповідають на питання хто? II варіант – на питання що? (Слова записані на дошці). 8. Домашнє завдання: Домашнє завдання подібне до самостійної роботи. Із вправи 251 випишете спочатку слова, які відповідають на питання що? А потім – на питання хто? 9. Розгадування ребусів із вправи 251. - На які питання відповідають ці слова? - Як вони пишуться? - Як напишете назви міст? (за даними ребусами) 10. Мовні ігри: а) «Гра у сніжки». Кому даю сніжинку і називаю слово в однині, а гравець відповідає, як це слово буде у множині. б) На картках записані імена людей. Діти називають відповідні дитячі імена за зразком: Іван – Іванко. Марія, Олена, Сергій, Оксана, Петро, Ірина. - Чому ці слова написані з великої букви? в) Виправити помилки. Гра «Хто найуважніший?» Сльози, ківерці, вода, оленка, щітка, мурчик, лялька, гловацька, відро, стир. г) Гра «Утвори нове слово.» - З перших букв утвори нове слово: 1) Заєць, ірис, річка, карта, аптека. - З перших складів утворити нове. 2) Карта, липа, навчання. - На які питання відповідають ці слова. 11. Підсумок уроку: - Пригадайте, що ми повторювали на сьогоднішньому уроці? - Чи сподобався наш урок? - Чим сподобався? - Про якого поета ми згадували на уроці? - Він дуже любив свою Україну і рідну мову. Ось і ви вивчайте правила, правильно вимовляйте слова, тоді будете добре знати рідну мову. | |
Переглядів: 253 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |